2014-03-21

Instrukcja obsługi

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) to urzędowy publikator teleinformatyczny tworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej, w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci teleinformatycznej.
 
Strona główna BIP Powiatowego Urzędu Pracy w Makowie Mazowieckiem składa się z kliku podstawowych elementów:
 
1. Nagłówka (na samej górze strony) zawierającego logo BIP, które jednocześnie jest odnośnikiem do strony głównej BIP, wyszukiwarkę, opcję zmiany rozmiaru czcionki oraz wyboru języka, w którym zostanie wyświetlona strona główna.
 
Nagłówek
 
 
Strona główna zawiera dane teleadresowe, godziny pracy oraz dane redakcji BIP, a także możliwość subskrypcji podmiotowej strony.
 
Strona główna
 
W celu subskrypcji należy kliknąć w odnośnik "Subskrybuj stronę podmiotu" i po wprowadzeniu prawidłowego adresu e-mail należy zatwierdzić przyciskiem "Zapisz". Subskrypcja zostanie dodana do systemu i na podany adres e-mail zostanie przesłana automatycznie wygenerowana wiadomość, w celu weryfikacji adresu e-mail. 
 
Subskrypcja
 
BIP zawiera wyszukiwarkę nagłówkową, która znajduje się po prawej stronie nagłówka BIP. Wpisana w wyszukiwarkę fraza wyszukuje we wszystkich umieszczonych na BIP artykułach.
 
Wyszukiwarka
 
Wyniki wyszukiwania pojawiają się w postaci wyników wyszukiwarki podstawowej i umożliwiają:
  • wyszukiwanie artykułów,
  • wyszukiwanie zamówień publicznych,
  • wyszukiwanie ofert pracy.

W pole wyszukiwarki należy wpisać szukany tekst, a następnie nacisnąć przycisk "Szukaj". Zostanie wyświetlona lista znaleznionych tematów odpowiadających kryteriom wyszukiwania. Wyszukiwarka zawiera także możliwość wyszukiwania zaawansowanego.

 

Szukaj artykułów

 
Wyszukiwarka zaawansowana artykułów umożliwia ograniczenie wyszukanych informacji do artykułów spełniających warunki określone w polach, które wymieniono niżej.
  • tytuł – wyszukuje frazę w tytule artykułu;
  • treść – wyszukuje frazę w treści artykułu;
  • tagi (słowa kluczowe) – wyszukuje frazę w tagach (słowach kluczowych);
  • archiwum – uwzględnia artykuły z archiwum;
  • data publikacji – wyszukuje artykuły, których data publikacji mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
  • kategoria – wyszukuje artykuły z danej kategorii.
 
Zaawansowana wyszukiwarka zamówień publicznych zawiera pola:
  • tytuł zamówienia – wyszukuje frazę w tytule zamówienia;
  • tryb zamówienia – użytkownik wybiera tryb zamówienia, jaki szukane zamówienie ma mieć przypisany;
  • tagi (słowa kluczowe) – wyszukuje frazę w tagach (słowach kluczowych);
  • CPV – uwzględnia zamówienia, które posiadają przypisane wszystkie lub którekolwiek z wybranych kodów CPV;
  • archiwum – uwzględnia zamówienia publiczne z archiwum;
  • wadium – należy wybrać tak (jest wymagane)/nie (nie jest wymagane);
  • termin składania wniosków – wyszukuje zamówienia, których termin składania ofert mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
  • wartość zamówienia – wyszukuje zamówienia, których wartość mieści się w ramach wyznaczonych w wyszukiwarce.

 

Zaawansowana wyszukiwarka ogłoszeń o pracę zawiera pola:
  • nazwa stanowiska – wyszukuje frazę w nazwie stanowiska;
  • forma zatrudnienia – użytkownik wybiera formę zatrudnienia, jaką szukane ogłoszenie ma mieć przypisaną;
  • wymagane wykształcenie – użytkownik wybiera rodzaj wykształcenia kandydata, jakie szukane ogłoszenie ma mieć przypisane;
  • termin składania dokumentów – wyszukuje ogłoszenia, w których termin składania dokumentów mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
  • data publikacji – wyszukuje ogłoszenia, których data publikacji mieści się w ramach wyznaczonych w wyszukiwarce;
  • archiwum – uwzględnia ogłoszenia z archiwum.

2. Menu użytkownika (po lewej stronie) jest to główne menu wykorzystywane w celu odszukania niezbędnych informacji i jest podzielone na różne kategorie. Aby wyświetlić treść informacji należy wybrać interesującą kategorię i nacisnąć lewy klawisz myszy. Czerwony trójkąt obok kategorii w menu użytkownika oznacza, iż kategoria jest wielopoziomowa. Kolejne poziomy wyświetlają się po najechaniu kursorem myszy na daną kategorię nadrzędną. Użytkownik wybiera określoną informację i jej wyświetlenie nastąpi w prawym oknie strony.

 

Menu użytkownika

 

Każdy obiekt w BIP posiada metadane, na które składają się informacje tj.:

  • tożsamość i stanowisko osoby wytwarzającej/odpowiadającej za informację,
  • czas wytworzenia,
  • tożsamość i stanowisko osoby udostępniającej informację,
  • czas udostępnienia informacji.

Metadane

 

3. Stopka - zawiera elementy graficzne tj. logo o współfinansowaniu projektu z Unii Europejskiej oraz odnośniki do strony ePUAP oraz strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej.