Kierownik DES
1) W zakresie informacji i rejestracji:
a) udzielanie informacji o podstawowych prawach i obowiązkach osób zarejestrowanych w PUP oraz możliwościach uzyskania innej pomocy w celu zwiększenia szans na zatrudnienie,
b) udzielanie informacji dotyczącej zakresu działania PUP i poszczególnych stanowisk pracy,
c) wydawanie zaświadczeń na wniosek osób zarejestrowanych oraz instytucji,
d) wydawanie druków stosowanych przy załatwianiu spraw w PUP,
e) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy,
f) przygotowanie decyzji administracyjnych określający status rejestrowanych osób,
g) ustalanie uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych, dodatków aktywizacyjnych, stypendiów z tytułu podjęcia dalszej nauki, szkolenia, stażu oraz przygotowanie odpowiednich decyzji,
h) wprowadzanie informacji dotyczących osób bezrobotnych i poszukujących pracy do komputerowej bazy danych.
2) W zakresie ewidencji i świadczeń:
a) przyjmowanie oświadczeń o stosowaniu się bezrobotnego do przepisów ustawy,
b) gromadzenie i aktualizowanie dokumentów klientów PUP,
c) wprowadzenie do komputerowej bazy danych zmian dotyczących klientów PUP,
d) prowadzenie spraw z zakresu przyznaniu lub utraty prawa do zasiłku, wykreślenia osoby zarejestrowanej z ewidencji prowadzonej przez PUP lub zmianie jej statusu,
e) wydawanie zaświadczeń o okresie zarejestrowania i pobierania świadczeń finansowych z FP,
f) wydawanie zaświadczeń do opieki społecznej, ZUS celem ustalenia uprawnień do dodatku mieszkaniowego
g) wydawanie bezrobotnym zaświadczeń o dochodach PIT-11 i przekazywanie kopii do Urzędu Skarbowego,
h) prowadzenie spraw z zakresu wstrzymania lub wznowienia wypłaty świadczeń finansowych z Funduszu Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego,
i) przygotowanie decyzji w prawie zwrotu, rozłożenia na raty lub umorzenia nienależnie pobranych świadczeń,
j) realizowanie decyzji Marszałka Województwa, wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej,
k) sporządzanie list wypłat zasiłków dla bezrobotnych,
l) sporządzanie list wypłat stypendiów z tytułu staży, szkoleni lub nauki,
m) sporządzenie list wypłat dodatków aktywizacyjnych,
n) sporządzenie list składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
o) rozliczanie list wypłat i bieżąca współpraca z Działem Finansowo-Księgowym,
p) prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypłat zasiłków dla bezrobotnych, dodatków aktywizacyjnych i stypendiów,
q) dokonywanie potrąceń alimentacyjnych na listach wypłat na rzecz komornika,
r) sporządzenie informacji o osiągniętych dochodach,
s) archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem urzędu,
t) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym bezrobotnych,
u) prowadzenie spraw dotyczących odwołań od decyzji.